Vår vision

Visionen med Yoga i skolan är att bidra till att öka den fysiska och mentala hälsa i skolan. Materialet vi erbjuder är ett verktyg som skapar förutsättningar för skolpersonal att både främja och utveckla hälsoarbetet på skolan. Regelbunden yoga i skolan kan leda till en bättre arbets- och studiemiljö för både lärare och elever.

Vår önskan är att alla barn i skolan ska få möjlighet att släppa krav på prestation och tillfälle att stanna upp, andas och känna gemenskap med sina klasskamrater. Yoga i skolan är vårt bidrag till att förebygga stress och psykisk ohälsa och i förlängningen ett mer hållbart samhälle.

Mångsidig kunskap

Vi som tagit fram Yoga i skolan är alla yogalärare med inriktning på barn- och tonårsyoga. Tillsammans har vi även många års erfarenhet av undervisning, utbildning och ledarskap.

Liz Fristedt är yogalärare samt lärare, coach och utbildningskonsult i Kooperativt lärande – mer om Liz
Nellie Rolf är yogalärare samt strategisk kommunikatör och affärsutvecklare – mer om Nellie
Åsa Åberg är yogalärare samt coach, processledare och ansvarig för yogaverksamheten på en träningsanläggning.

Team Yoga i skolan